søndag 6. mai 2012

Macro: dråper

Etter mye knoting og mange totalbom, 
har jeg endelig funnet teknikken for hvordan jeg skal knipse bilder av vanndråper.
Jeg har strevd vel og lenge med å få til "the perfect" shot, og tro meg,
det tok sin tid.

Jeg leste litt rundt omkring på nettet etter konkrete tips, men problemet mitt
er at jeg har ingen ekstern blitz, så da må jeg bare ta til takke med den innebygde.

Her er den artikkelen jeg fant mest nyttig, og lot meg inspirere av -
så tusen takk til deg Kjetil Solberg!

Hans framgangsmåte kan du lese her:

http://www.fototips.no/index.php?side=vis_mnd_fotograf&fid=21


f./13
ISO - 100
lukkertid: 1/200 sek
brennvidde: 60 mm







3 kommentarer:

  1. Ooh, nice!!
    Takk for at du la ut link, må prøves!

    SvarSlett
  2. No problemo! Det var skikkelig artig når fokusen ENDELIG satt! Litt vrient å få til, men det går an! :)
    PS: konditorfarge er en fin ting å ha :P

    SvarSlett
  3. Når vi treffes på tirsdagen, så kan du komme hit opp til meg, så kan jeg vise deg "riggen" min! Har ingen planer om å ta den ned riktig enda, har bokstavelig talt blitt "bitt" av dråpebasillen nå :p

    Ser ut som det er lovende vær på tirsdag, og det liker vi! GLEDER MEG! <3

    SvarSlett